• Çok yemek pişirmek ve birkaç kez yemeği ısıtıp sunmak yemeğin besi değerinin düşmesine yol açar.
  • Yetişkin bir insanın protein ihtiyacı günlük 1 g dır. Yani 60 kg olan bir kişinin günlük protein ihtiyacı 60 g dır.
  • Açılan salça konservelerinde kalan salçanın bozulmaması için salçanın üzeri düzlenir ve sıvı yağ dökülür. Böylece salçanın havayla teması önlenerek salça daha uzun muhafaza edilir.
  • Yemek pişerken fazla tuzlu yapılmış ise pişen yemeğin içine birkaç patates atılır. Yemek piştikten sonra patatesler yemeğin içinden alınır. Böylelikle yemekten tuz uzaklaştırılmış olunur.
  • Tuzlukta bulunan tuzun rutubetlenmemesi için tuzluğa birkaç pirinç atılır. Böylece nemi pirinç çekerek tuzdan rutubeti alacaktır.
  • Baklagillerin böceklenmesini önlemek için içerisine tuz atılır. Böylece baklagiller daha uzun muhafaza edilir.
  • Bayat ekmek kabukları fırında kızartılıp merdane yardımıyla ezilerek kolaylıkla galeta unu elde edilebilir.
  • Sarımsak kavrulacaksa esmerleşinceye kadar beklenmemelidir. Böylece yemeklerim tadını bozmaları önlenmiş olunur.
  • Katı yumurtayı 10 dakikadan fazla haşlamayın. Fazla haşlanan yumurtanın sarısı siyahlaşır ve dilimlerken dağılır.
  • Yumurtalı bulaşıklar ılık suyla yıkanmalıdır. Çünkü yumurta kokusu ılık suda daha çabuk yok olur.